Friday, April 28

把文艺的自己,搁放了一旁,一段时间了。突然,很想回到那样的自己。

诗集,天气,心情,开始重燃那股热诚。

我担心,自己再也写不出什么好的东西。毕竟,很久没有碰华文书了。

去年夏天,趁在美国时的空挡,自己乱写了一则小说,还没写完。当时,写到一半,只是觉得好幼稚。那短篇小说,应该在旧电脑里吧。突然很想回顾自己写了什么蠢东西。

啊啊啊。我想上华文课。也许华文课,或任何语言课,都比这些有趣吧?

***

i like the weather. the flowers like the weather. the trees like the weather. n the bugs like the weather. :)

4 comments:

kath said...

I'll happily give you all the bugs that (attempt to) fly into my rm =p

shean said...

hahaha... actually.. i was gonna continue saying.... and hence, i start disliking spring. there was dis bee dat followed me while i was walking to cavendish. i felt so contradictory cos i dun feel dat i shud hate them but at dat point they just feel annoying to me. hehe.

huixin said...

华文课的确最有趣,上得最没有压力。好怀念中学华文老师,还有上华文课的日子。自从上了学院,我的英文的确进步了很多,但我的华文创作能力却不断在减退,可悲!

对了,我在读着pharmacy。

shean said...

唉。对啊。所以唯有自学了,只是有时候时间并不允许吧。只有假期才有时间真正坐下来看一本好书。